Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zaufali nam:

Mikro firmy

Moduł sprzedaż

Program stworzony dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż  i obsługę magazynu. Umożliwia wystawianie faktur, paragonów, dokumentów magazynowych oraz prowadzenie rozliczeń kasowych, współpracuje z drukarkami fiskalnymi i czytnikami kodów kreskowych.

Kluczowe możliwości:

  • Prowadzenie kartoteki kontrahentów i towarów

  • Wystawianie dokumentów sprzedaży: Faktura, Rachunek, Faktura konsumpcyjna, Faktura handlowa, Faktura do pojedynczego dokumentu WZ, Paragon, Korekty ilościowo-wartościowe, Wydanie na zewnątrz (WZ).

  • Wystawianie dokumentów zakupu: faktury, faktury VAT RR, korekty ilościowo-wartościowe, Przyjęcie z zewnątrz (PZ), faktury zbiorcze dla wielu dokumentów PZ.

  • Pełna kontrola należności i zobowiązań.

  • Prowadzenie banku oraz wprowadzanie wyciągów bankowych z możliwością jednoczesnego roliczania kredytów

  • Prowadzenie kasy oraz emisja dokumentów kasowych KP, KW z możliwością jednoczesnego rozliczania kredytów.

    Idealna dla małej firmy prowadzącej magazyn i sprzedaż z odroczonym terminem płatności.

    Program Ewa ( program do faktur i program magazynowy ) wspomaga sprzedaż i zarządzanie stanami magazynowymi. Wystawia wszystkie niezbędne dokumenty sprzedaży, zakupu i dokumenty magazynowe. Umożliwia pełną kontrolę należności i zobowiązań, kasy oraz banku. Posiada raporty i zestawienia umożliwiające analizę struktury oraz wartości zakupów i sprzedaży. Obsługuje drukarki fiskalne. Program Ewa (program magazynowy plus fakturowanie) pracuje w środowisku Windows XP/Vista/7. Posiada przejrzysty i czytelny interfejs, umożliwiający obsługę programu nawet początkującym użytkownikom. Duży nacisk położony na prostotę, logikę i ergonomię powoduje, że program staje się przyjaznym narzędziem codziennej pracy przy fakturowaniu i prowadzeniu gospodarki magazynowej.

    • Wystawianie dokumentów sprzedaży: Faktura, Rachunek, Faktura konsumpcyjna, Faktura handlowa, Faktura do pojedynczego dokumentu WZ, Paragon, Korekty ilościowo-wartościowe, Wydanie na zewnątrz (WZ).

    • Możliwość wystawiania na dokumentach pozycji spoza kartoteki towarowej np. usługa lub transport.

    • Prowadzenie kartoteki kontrahentów z możliwością wprowadzenia umowy określającej procent bonifikaty, termin płatności i limit kredytu oraz zdefiniowania indywidualnego cennika.

    • Graficzna analiza obrotów w zadanym okresie dla: kontrahenta, towaru, wyróżnika.

    • Prowadzenie kartoteki kontrahentów z możliwością wprowadzenia terminu płatności i limitu kredytu.

    • Prowadzenie kasy oraz emisja dokumentów kasowych KP, KW z możliwością jednoczesnego rozliczania kredytów.

    • Zamykanie okresów i wydruk raportów kasowych.

    • Prowadzenie banku oraz wprowadzanie wyciągów bankowych z możliwością jednoczesnego roliczania kredytów.

    • Pełna kontrola należności i zobowiązań.

    • Syntetyczne i analityczne wydruki zobowiązań i należności.

    • Kompensaty.

    • Wezwania do zapłaty.

    • Generowanie not odsetkowych.

    • Zestawienie spłat kredytów od kontrahenta.

    • Metoda kasowa rozliczania podatku VAT.

    Przeznaczony dla firm, które:

    • wystawiają faktury lub paragony,

    • kupują towary, usługi,

    • prowadzą magazyn,

    • obsługę księgową zlecają firmie zewnętrznej.

    Program stworzony dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż  i obsługę magazynu. Umożliwia wystawianie faktur, paragonów, dokumentów magazynowych oraz prowadzenie rozliczeń kasowych, współpracuje z drukarkami fiskalnymi i czytnikami kodów kreskowych.

    Dzięki pełnej integracji każda operacja jest odnotowywana w systemie,  np. wystawienie faktury powoduje automatyczne pomniejszenie stanów magazynowych. Program daje możliwość rozbudowy do 3 stanowisk komputerowych.

    Pełna obsługa dokumentów- Sprzedaży i zakupu: faktura VAT, faktury zaliczkowe, paragon, faktura korygująca; kasowych: KP, KW, wyciągi bankowe, polecenia przelewu.


    Obsługa zamówień-
    Rejestr zamówień na towary i usługi, które są lub których nie ma w magazynie, obsługa zamówień własnych i obcych z możliwością ich częściowego rozliczania i modyfikowania, rezerwacja towarów na podstawie zamówień z uwzględnieniem terminu ich realizacji kontrola rozrachunków - ostrzeżenia o zaleganiu z płatnością przez danego klienta, o przekroczeniu limitu kredytu kupieckiego w momencie realizacji zamówienia z symbolami i nazwami towarów dostawców.


    Prosty proces wystawiania dokumentów-
    Szybka sprzedaż detaliczna z wykorzystaniem czytników kodów kreskowych, szybki wybór kontrahenta wg nazwy skróconej, NIP lub kodu kreskowego, możliwość przypisania do kontrahenta ceny domyślnej - indywidualnej, wystawianie dokumentów wydania na podstawie realizacji ofert, różne sposoby naliczania VAT w dokumentach handlowych: od sumy, od netto, od brutto.

    Współpraca z drukarkami fiskalnymi- Emar Duo Pro, Elmar Printo 57T, Torell Duo Pro, Posnet DF-301, Posnet DF-3001, Posnet DF-3001A, Posnet Thermal (nowa homologacja), Posnet Temo (przez RS-232), Optimus (Novitus) Vivo, Optimus Vento, Elzab FP-600, Elzab OMEGA I, Elzab OMEGA II, Elzap OMEGA F, Elzap MERA F, Upos FP210,  Upos FP210FV, Upos FP-T285, Upos FP300, Upos FP600, Upos FP950, Innova Profit, Innova Market (przez RS-232 lub przez USB z emulacją RS-232).


    Łatwe przystosowanie programu do potrzeb firmy/użytkownika-
    Możliwość prowadzenia kasy i rachunku bankowego, elastyczne konfigurowanie programu poprzez system parametrów i praw użytkowników, definiowanie własnych dokumentów firmy, wybór metody rozliczania towarów w magazynach (Fifo, Lifo, wg wskazanej dostawy oraz z dowolnej lokalizacji), dostosowanie wyglądu okna aplikacji do potrzeb użytkownika, proste i szybkie wyszukiwanie informacji dzięki różnego rodzaju filtrom i ustawieniom programowym, dostosowanie wyświetlania, porządkowania, sumowania drukowanych tabel z danymi do indywidualnych potrzeb, grupowanie towarów oraz kontrahentów wg dowolnych kryteriów.


    Elastyczna polityka cenowo-rabatowa-
    Definiowanie cennika, definiowanie grup rabatowych, rabaty procentowe i progowe, określane automatycznie w zależności od wartości dokumentu.


    Tworzenie raportów kasowych-
    Rejestracja wszystkich operacji gotówkowych zachodzących w firmie. Pełna i szybka kontrola przepływu gotówki, wystawianie i rejestracja poleceń przelewu, współpraca z bankowymi systemami homebanking, automatyczne rozliczanie dokumentów podczas wystawiania dokumentu sprzedaży, zakupu, korekt, dokumentów kasowych oraz wyciągów bankowych.

KPiR

Programy do obsługi Księgi Podatkowej - z ich możliwości korzystają firmy, prowadzące księgowość samodzielnie rozliczające się za pomocą Książki Przychodów i Rozchodów ( KPIR ).
Możliwe wysyłanie do systemu e-Deklaracje następujących formularzy: VAT-7(K), VAT-UE, PIT-28, PIT-36(L) oraz załączników: PIT-O, PIT-D, PIT-2K.

Kluczowe możliwości:

  • Prowadzenie KPiR lub Ewidencji Przychodów, z możliwością wprowadzania zapisów w kilku miesiącach.

  • Prowadzenie kartotek kontrahentów, urzędów skarbowych, zdarzeń gospodarczych.

  • Miesięczne zestawienie rozliczeń dla właściciela i firmy.

  • Miesięczne zestawienie obrotów według rodzajów.

  • Prowadzenie rejestru VAT z możliwością automatycznego wprowadzania zapisów do księgi.

  • Generowanie rejestru VAT przy dodawaniu zapisu do księgi/ewidencji. Kojarzenie zapisu rejestru VAT z zapisem w książce/ewidencji.

  • Rozliczenie firmy i podatku VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7,VAT-7K również na oryginalnym formularzu. Wydruk przelewu do deklaracji.

  • Prowadzenie kartotek właścicieli firm.

    Program księgowy Ala - z jego możliwości korzystają firmy, prowadzące księgowość samodzielnie rozliczające się za pomocą Książki Przychodów i Rozchodów ( KPIR ).
    Z programu księgowego Ala możliwe jest wysyłanie do systemu
    e-Deklaracje następujących formularzy: VAT-7(K), VAT-UE, PIT-28, PIT-36(L) oraz załączników: PIT-O, PIT-D, PIT-2K. Poniżej dostępny jest plik z opisem elektronicznego wysyłania formularzy z programu Ala do systemu e-Deklaracje.

    Ponadto program do prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów Ala został wzbogacony nowatorską funkcjonalnością, dającą bogate i rozbudowane możliwości korzystania z fachowej pomocy prawnej (bezpośrednio w programie). ABC Pomoc prawna praktycznie z każdego miejsca w programie księgowym dostarcza odpowiedzi na pytania z zakresu prawa podatkowego. Zapewnia dostęp do wskaźników i stawek księgowych, podatkowych oraz wzorów dokumentów, deklaracji podatkowych i aktów prawnych, oszczędzając czas i zapewniając płynność pracy.

    Program dla firmy jednoosobowej, prowadzącej podatkową Książkę Przychodów i Rozchodów ( KPiR ) lub Ewidencję Przychodów;

    Prowadzenie KPiR lub Ewidencji Przychodów, z możliwością wprowadzania zapisów w kilku miesiącach. Chronologiczne uporządkowanie wpisów - możliwość księgowania przed skompletowaniem wszystkich dokumentów.

    • Rozliczanie podatku dochodowego, z możliwością wprowadzenia dowolnej ulgi zawartej w deklaracji PIT-5(L), PIT-5(k). Możliwość uwzględnienia udziałów w innych firmach. Wydruk deklaracji PIT-5(L), również na oryginalnym formularzu. Wydruk przelewu do deklaracji.

    • Prowadzenie kartotek kontrahentów, urzędów skarbowych, zdarzeń gospodarczych, kont i innych.

    • Przyjmowanie do księgi zapisów z programu fakturującego Ewa, kadrowo płacowego Aga i innych.

    • Miesięczne zestawienie rozliczeń dla właściciela i firmy.

    • Miesięczne zestawienie obrotów według rodzajów.

    • Współpraca z programem Przelew.

    • Zoptymalizowany interfejs użytkownika, umożliwiający szybkie wprowadzanie danych. Filtrowanie, szukanie. Definiowanie własnych wydruków.

    • Prowadzenie rejestru VAT z możliwością automatycznego wprowadzania zapisów do księgi.

    • Generowanie rejestru VAT przy dodawaniu zapisu do księgi/ewidencji. Kojarzenie zapisu rejestru VAT z zapisem w książce/ewidencji.

    • Rozliczenie firmy i podatku VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7,VAT-7K również na oryginalnym formularzu. Wydruk przelewu do deklaracji.

    • Prowadzenie ewidencji środków trwałych. Amortyzacja metodą liniową, degresywną oraz sezonową. Wydruk ewidencji, tabeli amortyzacyjnej, dowodów OT i LT.

    • Pomocnicza ewidencja wyposażenia, z możliwością określenia osoby odpowiedzialnej.

    • Rejestr ewidencji przebiegu pojazdów. Możliwość zdefiniowania stałych tras. Zestawienie miesięczne wyjazdów w rozbiciu na kierowców, automatyczne wprowadzenie do księgi.

    • Pełna kontrola należności i zobowiązań.

    • Wezwania do zapłaty.

    • Ochrona danych poprzez system haseł i praw dostępu.

    • Wykonywanie automatycznej kopii danych oraz kopii użytkownika.

    • Archiwizacja wydrukowanych deklaracji podatkowych i innych wydruków.

    Niezwykle prosty i przyjazny moduł Księga Podatkowa przeznaczony jest dla firm rozliczających się na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów lub ewidencji przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Aplikacja może funkcjonować samodzielnie lub w połączeniu z pozostałymi modułami RAKSSQL tworząc jeden zintegrowany system. Program współpracuje z bankowymi systemami rozliczeniowymi Home Banking, automatycznie generuje dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe do urzędów skarbowych i ZUS. Aplikacja jest prosta w obsłudze, intuicyjna, zgodna z przepisami i bogata w liczne możliwości usprawniające pracę.


    Rejestrowanie dokumentów w księdze- Wprowadzanie dokumentów jest szybkie i wygodne. Podczas rejestracji dokumentów możemy korzystać z gotowych wzorców księgowań oraz kartotek kontrahentów i grup operacji (odpowiednik kont w pełnej księgowości). Możliwe jest także wprowadzenie nowego dokumentu poprzez skopiowanie dokumentu wprowadzonego wcześniej. Program umożliwia jednoczesne wprowadzenie dokumentu do: księgi, odpowiedniego rejestru VAT, ewidencji wyposażenia oraz ewidencji kosztów przebiegu pojazdów. W programie możemy tworzyć i automatycznie księgować, na koniec roku lub dowolnego miesiąca, spis z natury. Aplikacja umożliwia rozliczenia pojazdów w oparciu o prowadzone ewidencje przejazdów i kosztów, a także automatyczne księgowania korekt kosztów związanych z eksploatacją pojazdów.


    Grupy operacji- Program umożliwia wprowadzanie dokumentów w oparciu o zdefiniowane grupy operacji. Są one odpowiednikiem kont w pełnej księgowości i znacznie skracają czas wprowadzania danych. Możliwe jest tworzenie w oparciu o te grupy zestawień oraz szybkie sumowanie obrotów dla pojedynczej, lub kilku wybranych operacji. Istnieje możliwość zdefiniowania różnych grup dla poszczególnych lat obrachunkowych, jak również przeniesienia ich z roku poprzedniego.  
    Program zapewnia rozliczenie z urzędem skarbowym PIT-5, PIT-5L, PIT-28, PIT-28A, PIT-28B, rozliczenie miesięczne, rozliczenie kwartalne.
    Rejestry VAT i rozliczenia z tytułu VAT- Program umożliwia prowadzenie rejestrów VAT sprzedaży oraz zakupu towarów handlowych, środków trwałych i innych artykułów i usług. Zapisu do rejestru możemy dokonywać bezpośrednio, lub wraz z rejestrowaniem dokumentów w księdze. Program umożliwia sporządzenie rejestru za dowolny okres czasu, dla wybranego kontrahenta i wybranych grup operacji. Zestawienia VAT są dostępne w dowolnym momencie pracy z programem, co pozwala na uzyskiwanie natychmiastowej informacji o kwotach podatku po wprowadzeniu każdego dokumentu źródłowego. Na podstawie rejestrów program tworzy deklaracje: VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-UEK, VAT-7D z możliwością wydruku formularza deklaracji i przelewu do urzędu skarbowego. Istnieje możliwość drukowania deklaracji VAT na drukach dostarczanych przez urzędy skarbowe. 


    Kartoteki- Podział kartotek na globalne (np. właściciele i źródła przychodów) i lokalne (np. kontrahenci) eliminuje konieczność uzupełniania tych samych danych w każdej z zakładanych firm. Zaletą jest również to, że każdy z zarejestrowanych właścicieli może mieć zdefiniowane udziały w każdym z zarejestrowanych źródeł przychodów. W takim przypadku program automatycznie pobiera dane z odpowiednich firm w celu obliczenia deklaracji PIT. Podział na kartoteki lokalne, a w powyższej sytuacji na odrębne lata obrachunkowe wcale nie oznacza, że zakładając nowy rok obrachunkowy trzeba na nowo uzupełniać wszystkie kartoteki. Mogą być one przeniesione z roku poprzedniego.


    Zestawienia- RAKSSQL Księga Podatkowa i Ryczałt umożliwia tworzenie zestawień dla księgi i rejestrów za wybrany okres czasu, dla dowolnego kontrahenta i dowolnej kolumny księgi. Zapisy w księdze mogą być przypisane do dowolnie zdefiniowanych przez użytkownika grup operacji. W oparciu o te grupy użytkownik może generować zestawienia zgodne ze swoimi potrzebami. Dla zarejestrowanych w firmie pojazdów prowadzone są ewidencje przebiegów i kosztów związanych z ich eksploatacją.


    Rozrachunki- W programie możemy na bieżąco śledzić rozrachunki z kontrahentami. Rozliczanie operacji odbywa się w aplikacji Kasa, Bank, Rozrachunki, a informacje o rozliczeniach automatycznie są przekazywane do księgi. Istnieje również możliwość rozliczania dokumentów bezpośrednio w module Księga Podatkowa, bez rejestracji dokumentów kasowych. Szybkie podliczanie umożliwia podejrzenie aktualnego stanu należności i zobowiązań. Możliwe jest również utworzenie rozbudowanego zestawienia.

Kadry i Płace

Programy zapewniaj pełną obsługę umów o pracę i umów cywilnoprawnych. Pracownik może mieć dowolną ilość umów o pracę i umów cywilnoprawnych.
Zapewniają wszystkie rozliczenia z ZUS w pełni współpracując z najnowszą wersją programu Płatnik. Programy pozwalają na ewidencje list umów o prace i umów cywilnoprawnych. Umożliwia wystawianie w miesiącu dowolnej ilości list płatniczych np. lista podstawowa, lista dodatkowa itp.

Kluczowe możliwości:

  • Wprowadzanie danych kadrowych pracowników i właścicieli: dane osobowe, małżonek, dzieci, adres, wykształcenie, dane o zatrudnieniu (etat, data zatrudnienia, data zwolnienia, rodzaj umowy itp.), dane deklaracji ZUS.

  • Prowadzenie ewidencji obecności.

  • Sporządzanie wydruków kadrowych: lista pracowników, umowa o pracę, świadectwo pracy, umowa zlecenie, zaświadczenie o dochodach, umowa o dzieło, miesięczna i roczna karta ewidencji obecności i inne.

  • Naliczanie stawek urlopu, ekwiwalentu urlopowego i zasiłków chorobowych.

  • Możliwość przenoszenia pracowników do archiwum.

  • Liczenie płac dla umowy o pracę i umowy zlecenia.

  • Rozliczanie uczniów, emerytów i rencistów.

  • Możliwość tworzenia list dodatkowych.

  • Grupowe wpisywanie wartości składników.

  • Sporządzanie wydruków płacowych: lista płac, lista dla kasjera, przelewy na konta osobiste, PIT 11, PIT 8b, PIT 4, PIT 40, PIT 8a, karta roczna wynagrodzeń,zestawienie miesięczne wynagrodzeń, lista funduszy pracodawcy, rachunek do umowy zlecenia, zestawienie o obniżonych składkach na ubezpieczenie zdrowotne.

  • Definiowane zestawienia płacowe.

  • Eksport do programu PŁATNIK: formularze zgłoszeniowe (pracownicy, firma, właściciele), formularze rozliczeniowe (pracownicy, właściciele).

    Program kadrowy i płacowy Aga - Umożliwia prowadzenie kompletnej dokumentacji kadr i płac oraz wydruk ponad 40 przydatnych formularzy. Wspomaga prowadzenie ewidencji czasu pracy i płac. Program jest w pełni przystosowany do zreformowanego systemu ubezpieczeń społecznych.
    Z programu kadrowego Aga możliwe jest również wysyłanie do systemu e-Deklaracje następujących formularzy: PIT-11, PIT-4R, PIT-R, PIT-8AR. Poniżej dostępny jest plik z opisem elektronicznego wysyłania formularzy z programu Aga do systemu e-Deklaracje.

    Ponadto program został wzbogacony nowatorską funkcjonalnością, dającą bogate i rozbudowane możliwości korzystania z fachowej pomocy prawnej (bezpośrednio w programie). ABC Pomoc prawna praktycznie z każdego miejsca w programie dostarcza odpowiedzi na pytania z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Zapewnia dostęp do wskaźników i stawek kadrowych i płacowych oraz aktów prawnych, oszczędzając czas i zapewniając płynność pracy.

    Program kadrowy i płacowy Aga pracuje w środowisku Windows XP/Vista/7. Posiada przejrzysty i czytelny interfejs, umożliwiający obsługę programu nawet początkującym użytkownikom. Duży nacisk położony na prostotę, logikę i ergonomię powoduje, że program staje się przyjaznym narzędziem codziennej pracy.

    • Wprowadzanie danych kadrowych pracowników i właścicieli: dane osobowe, małżonek, dzieci, adres, wykształcenie, dane o zatrudnieniu (etat, data zatrudnienia, data zwolnienia, rodzaj umowy itp.), dane deklaracji ZUS, zdjęcie.

    • Prowadzenie ewidencji obecności.

    • Sporządzanie wydruków kadrowych: lista pracowników, umowa o pracę, świadectwo pracy, umowa zlecenie, zaświadczenie o dochodach, umowa o dzieło, miesięczna i roczna karta ewidencji obecności i inne.

    • Naliczanie stawek urlopu, ekwiwalentu urlopowego i zasiłków chorobowych.

    • Możliwość przenoszenia pracowników do archiwum.

    • Liczenie płac dla umowy o pracę i umowy zlecenia.

    • Obliczanie płac i zasiłków dla właścicieli.

    • Rozliczanie uczniów, emerytów i rencistów.

    • Możliwość zdefiniowania pięciu składników do brutto oraz pięciu potrąceń.

    • Możliwość tworzenia list dodatkowych.

    • Grupowe wpisywanie wartości składników.

    • Sporządzanie wydruków płacowych: lista płac, lista dla kasjera, przelewy na konta osobiste, PIT 11, PIT 8b, PIT 4, PIT 40, PIT 8a, karta roczna wynagrodzeń,zestawienie miesięczne wynagrodzeń, lista funduszy pracodawcy, rachunek do umowy zlecenia, zestawienie o obniżonych składkach na ubezpieczenie zdrowotne.

    • Przelewy do deklaracji (wg nowego wzoru), w tym do PIT 8b w rozbiciu na urzędy skarbowe.

    • Definiowane zestawienia płacowe.

    • Eksport do programu PŁATNIK: formularze zgłoszeniowe (pracownicy, firma, właściciele), formularze rozliczeniowe (pracownicy, właściciele).

    • Prowadzenie wielu firm w wersji dla biur rachunkowych.

    • Praca w sieci komputerowej w wersji dla biur rachunkowych. Dostęp do prowadzonych firm z wielu stanowisk. W jednej firmie jednocześnie może pracować jeden użytkownik (opcja dostępna za dopłatą).

    • Ochrona danych poprzez system haseł i praw dostępu.

    • Wykonywanie automatycznej kopii danych oraz kopii użytkownika.

    Kadry i płace

    To kompletny i zintegrowany system usprawniający codzienną pracę pracowników odpowiedzialnych za kadry i rachubę płac w firmach prywatnych, państwowych, spółdzielniach,  fundacjach i organizacjach non profit. Gwarantuje dowolność w tworzeniu składników płacowych wynagrodzenia. Pozwala na wprowadzanie własnych formuł wyliczania składników płac. Aplikacja może funkcjonować samodzielnie lub w połączeniu z pozostałymi modułami RAKSSQL tworząc jedną całość. Program współpracuje z bankowymi systemami rozliczeniowymi Home Banking, automatycznie generuje dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe do urzędów skarbowych i ZUS, w pełni współpracując z najnowszą wersją programu Płatnik.

    Aplikacja jako element całego systemu do zarządzania firmą jest z nim w pełni zintegrowana eliminując konieczność wielokrotnego wprowadzania danych. Przykładowo lista płatnicza wystawiona w module Płace jest natychmiast widoczna dla modułu Finanse czy Księgowość. Z kolei naliczając listę można korzystać z informacji wprowadzonych w innych modułach: potrącić nierozliczone zaliczki, wyliczyć premię od obrotu itp.

    Program współpracuje z elektronicznymi systemami rejestracji czasu pracy, z których dane są automatycznie pobierane i przetwarzane.

    Moduł wyposażony jest w system zarządzania załącznikami, który daje możliwość dołączania dokumentów w formie elektronicznej. Przykładowo do kartoteki pracownika można podpiąć kopie elektroniczne: świadectwa pracy, oświadczenia lekarskie, wnioski urlopowe, zaliczki. Dokumenty te można w każdej chwili obejrzeć bez żmudnego przeszukiwania archiwum w segregatorach.

    Podstawowe możliwości:

    Kartoteka pracowników 

    • kartoteka przechowuje dane osobowe, dane służbowe oraz dane adresowe pracowników,

    • na potrzeby wyliczeń płacowych przechowywane są informacje o kosztach uzyskania, danych urlopowych, wspólnym opodatkowaniu,

    • pozwala gromadzić wymaganą prawem dokumentację o pracowniku (umowy o pracę, umowy cywilnoprawne),

    • zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych w kartotece znajduje się miejsce na odnotowanie udostępnienia danych pracownika,

    • umożliwia uzupełnianie danych naliczonych już w poprzednich miesiącach w innych systemach płacowych lub z ewidencji papierowej (bilans otwarcia),

    • w kartotece znajduje się kalendarz pracownika, w którym odnotowywane są zdarzenia dotyczące nieobecności i obecności pracownika - choroba, urlop, zasiłek, nadgodziny do zapłacenia itp.,

    • obsługa załączników (możliwość podłączenia elektronicznych dokumentów, plików graficznych ze skanowanych dokumentów).

    Struktura organizacyjna

    • program umożliwia tworzenie struktury organizacyjnej firmy: struktura kadrowa, grupa płacowa, pracownicy,

    • struktura kadrowa odwzorowuje działy w przedsiębiorstwie/firmie,

    • grupy płacowe mogą tworzyć pracownicy różnych działów np. grupa specjalistów, grupa kierowników, grupa remontowo-montażowa itp.,

    • do struktury organizacyjnej można przypisywać składniki wynagrodzenia takie jak: bony dla firmy, premia dla działu handlowego, itp.

    KADRY

    Program zapewnia pełną obsługę umów o pracę i umów cywilnoprawnych. Pracownik może mieć dowolną ilość umów o pracę i umów cywilnoprawnych.

    Umowy o pracę

    • ewidencja zawartych z pracownikiem umów o pracę,

    • definiowany bilans otwarcia dla pracowników (gdy ewidencja była prowadzona w innym programie lub „papierowo” należy wprowadzić dane początkowe do systemu),

    • rejestracja aneksów do umowy, wypowiedzenia warunków umowy, wypowiedzenia umowy,

    • przypisywanie do umowy składników wynagrodzenia, które określają parametry wynagrodzenia (płacę zasadniczą, stawkę za godzinę, dodatki, premie, potrącenia itp.),

    • każdy składnik wynagrodzenia na umowie może mieć szczegółowo określone w jakich miesiącach ma obowiązywać i na jakich listach płatniczych będzie rozliczany.

    Umowy cywilnoprawne

    • ewidencja zawartych z pracownikiem umów o dzieło, umowy zlecenia, prawa autorskie, kontrakt menedżerski, dywidendy, czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych lub obywatelskich, świadczenia emerytów – byłych pracowników, udział w organach stanowiących osób prawnych, zryczałtowane oraz inne źródła,

    • przypisywanie do umowy składników wynagrodzenia, które określają jego kwotę rachunku, przysługujące mu dodatki, premie, potrącenia itp.,

    • każdy składnik wynagrodzenia na umowie może mieć szczegółowo określone w jakich miesiącach ma obowiązywać.

    Kalendarze

    Program pozwala na efektywne zarządzanie kalendarzami. Kalendarz można definiować dla firmy i działów oraz tworzyć na ich podstawie indywidualne kalendarze pracownicze.

    Kalendarze wzorcowe

    • tworzenie kalendarzy wzorcowych dla firmy oraz działów,

    • wypłaty i przelewy wynagrodzeń List płatniczych i rachunków przez moduł Finanse,

    • dziedziczenie informacji o dniach z kalendarza innej kategorii np. z kalendarza firmy,

    • generowanie kalendarza wzorcowego za pomocą szablonu, w którym jest zapisana informacja o dniu pracy, dniu wolnym od pracy. Dla dni pracy mogą być szczegółowo określone godziny pracy oraz liczba godzin do przepracowania.

    Elektroniczna rejestracja czasu prac

    • automatyczna i precyzyjna kontrola czasu pracy z wykorzystaniem kart zbliżeniowych,

    • łatwe rozliczanie nieobecności i godzin nadliczbowych,

    • możliwość rozbudowania o system kontroli dostępu,

    • współpraca z urządzeniami wielu producentów m.in. PC Therm, BiBi,

    • obsługa do 256 punktów kontroli czasu pracy i max. 1100 kart zbliżeniowych dla pracowników.

    PŁACE

    Program pozwala na ewidencje list umów o pracę i umów cywilnoprawnych. Umożliwia wystawianie w miesiącu dowolnej ilości list płatniczych np. lista podstawowa, lista dodatkowa itp. Umożliwia przeliczanie archiwalnych realizacji za pomocą tych samych algorytmów, którymi został utworzony.



    Listy płatnicze – umowy o pracę 

    • definiowane przez użytkownika rodzaje list płatniczych,

    • tworzenie list płatniczych za pomocą wcześniej przygotowanego harmonogramu wypłat,

    • automatyczne i ręczne dodawanie list płatniczych,

    • możliwość umieszczania pracowników na wielu listach płatniczych,

    • realizacja różnych składników wynagrodzenia na różnych listach płatniczych np. płaca zasadnicza na liście podstawowej, premia na liście dodatkowej,

    • kontrola i możliwość modyfikacji parametrów naliczeń składników wynagrodzenia w trakcie realizacji każdej listy płatniczej,

    • możliwość ręcznego dodawania składników wynagrodzenia dla pojedynczej umowy w trakcie obliczeń,

    • możliwość realizacji tych samych składników wynagrodzenia na różnych listach płatniczych,

    • możliwość ograniczenia kwotowego lub procentowego wysokości składników wynagrodzenia np. wypłata pracownikom połowy ich wynagrodzenia podstawowego lub dodatku,

    • możliwość edycji i ponownego przeliczenia realizacji umowy.

    Listy płatnicze – umowy cywilnoprawne

    • definiowane przez użytkownika rodzaje list płatniczych,

    • tworzenie list płatniczych za pomocą wcześniej przygotowanego harmonogramu wypłat,

    • możliwość automatycznego i ręcznego dodawania list płatniczych,

    • możliwość umieszczania pracowników na wielu listach płatniczych,

    • kontrola i możliwość modyfikacji parametrów naliczeń składników wynagrodzenia w trakcie realizacji każdej listy płatniczej,

    • możliwość ręcznego dodawania składników wynagrodzenia dla pojedynczej umowy w trakcie obliczeń,

    • możliwość realizacji tych samych składników wynagrodzenia na różnych listach płatniczych,

    • możliwość ograniczenia kwotowego lub procentowego wysokości składników wynagrodzenia np. wypłata połowy wynagrodzenia podstawowego lub dodatku,

    • możliwość edycji i ponownego przeliczenia rachunku do umowy.

    Harmonogram wypłat (list płatniczych)

    • program umożliwia tworzenie dowolnej ilości harmonogramów dla umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych, na podstawie których automatyzowane jest tworzenie list miesięcznych,

    • określenie rodzaju i sposobu określania daty wypłaty np. jak program ma się zachować jeśli dzień wypłaty przypadnie na dzień wolny od pracy,

    • harmonogram kontroluje zmiany umów i aneksów uwzględniając je automatycznie podczas tworzenia listy płatniczej,

    • program umożliwia dodawanie do harmonogramu wybranych umów.

    Bilans otwarcia

    • bilans otwarcia pozwala na wprowadzenie informacji potrzebnych do pełnego i prawidłowego wyliczenia wynagrodzenia pracownikom,

    • możliwość wprowadzania takich informacji jak: liczba godzin wykorzystanego urlopu wypoczynkowego; kwota podstawy do średniej urlopowej; liczba miesięcy do nagrody jubileuszowej; liczba miesięcy do stanu od innych pracodawców; znacznik, czy dany miesiąc wchodzi do średniej chorobowej; kwota podstawy do średniej chorobowej; liczba godzin przysługującego urlopu wypoczynkowego; dochód ze stosunku pracy; kwota podstawy oskładkowanej poza systemem,

    • możliwość definicji własnego bilansu otwarcia lub dodania składników użytkownika do istniejącego bilansu otwarcia.

    Składniki wynagrodzenia

    • składniki wynagrodzenia określają warunki wynagrodzenia,

    • możliwość obsługi dowolnego schematu wynagrodzenia w firmie,

    • system zawiera predefiniowane składniki wynagrodzenia oraz umożliwia definiowanie własnych składników,

    • możliwość przypisania składników do umowy z pracownikiem i również.do firmy, działu, grupy płacowej,

    • możliwość przypisania składnika do rodzaju listy, a w konsekwencji rozliczania na wskazanych listach płatniczych np. płaca zasadnicza do listy podstawowej, premia do listy dodatkowej,

    • występowanie w programie dwóch rodzajów składników: składniki inicjowane, którym możemy przypisywać wartości oraz składniki wyliczane, którym możemy przypisać formułę określającą sposób ich wyliczenia,

    • różne wartości tego samego składnika wynagrodzenia w różnych okresach czasowych.

    Schematy obliczeń płacowych

    • w programie istnieją gotowe schematy do obliczeń wynagrodzenia dla umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej i schemat dla bilansu otwarcia,

    • tworzenie własnych nowych schematów obliczeń płacowych i modyfikacja istniejących.

    Znaczniki

    Znaczniki określają w jaki sposób dany składnik ma być uwzględniany w trakcie obliczeń wynagrodzenia i obliczeń płacowych, podatków, ZUS.

     
    Płatnik

    • sporządzanie i przesyłanie do programu Płatnik miesięcznych raportów rozliczeniowych: RCA, RZA, RSA i DRA,

    • import danych zgłoszeniowych ZUA, ZZA z programu Płatnika,

    • eksport danych do Płatnika ZUA, ZZA.

    e-Deklaracje

    System RAKSSQL umożliwia składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną. Warunkiem niezbędnym do wysłania deklaracji jest złożenie pod nią bezpiecznego podpisu elektronicznego. Użytkownik chcący korzystać z systemu  e-Deklaracji musi posiadać zestaw do obsługi takiego podpisu wraz z ważnym certyfikatem kwalifikowanym. Utworzony dokument w module kadrowo-płacowym po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym może być przekazany on-line do systemu informatycznego Ministerstwa Finansów. Każda deklaracja wpływająca do systemu jest oznaczana unikalnym identyfikatorem. W oparciu o ten numer użytkownik może po pewnym czasie wysłać do systemu pytanie o status przetwarzania złożonej deklaracji. Jeśli deklaracja została zaakceptowana przez system, wystawiany jest elektroniczny dokument Urzędowego Poświadczenia Odbioru, który stanowi dowód złożenia deklaracji.
    RAKSSQL umożliwia pełną elektroniczną obsługę następujących deklaracji:

    • PIT-11,

    • PIT-4R,

    • PIT-40,

    • PIT-8AR,

    • PIT-R,

    • PIT-8S.

    Zestawienia

    • program posiada wbudowany system generatora, który umożliwia tworzenie nowych i dostosowanie istniejących zestawień. System zawiera moduł deklaracji podatkowych,

    • drukowanie umów o pracę, aneksów do umowy o pracę, świadectw pracy, wypowiedzenia umowy, wypowiedzenia warunków umowy,

    • drukowanie umów zleceń oraz umów o dzieło a także listy wypłat z umów cywilnoprawnych, rachunków do umów cywilnoprawnych,

    • drukowanie list płac,

    • drukowanie karty podatkowej, karty wynagrodzeń oraz zestawienia składek ZUS za rok,

    • drukowanie zestawienia wypłat z umów cywilnoprawnych,

    • drukowanie ewidencji miesięcznej oraz rocznej czasu pracy,

    • wystawianie oświadczenia PIT-2, PIT-12,

    • wystawianie deklaracji PIT-8A, PIT-4, PIT-40, PIT-11/8B, PIT-8S, PIT-8AR, PIT-4R, PIT-R.

    Finanse

    • system umożliwia obsługę kasy, banku oraz pełną obsługę rozrachunków,

    • tworzenie kwitów kasowych, zaliczek pracowniczych oraz raportów kasowych,

    • tworzenie wyciągów bankowych oraz poleceń przelewu,

    • obsługa bankowości elektronicznej:
      - PKO BP,
      - Pekao SA,
      - BRE,
      - BZ WBK,
      - ING,
      - BPH,
      - BGK,
      - Raiffeisen,
      - BOŚ,
      - Citi Bank,
      - Kredyt Bank,
      - HSBC,
      - Millenium,
      - Societe Generale,
      - Dresdner Bank,
      - Danske Bank,
      - Tokyo-Mitsubishi,
      - Alior Bank,
      - DZ Bank,
      - BNP Paribas Fortis,
      - Invest Bank,
      - Bank Pocztowy

    Księgowość

    • pełna integracja z systemem księgowym,

    • automatyczne rozksięgowanie list płatniczych na podstawie wzorców księgowań.

  baner pcbiznes